Tipy na zdravé snídaně

MrOferto | 26.08.2022
Většina lidí říká, že na snídani nemá čas, protože pospíchá do práce nebo ráno nemají dostatek volného prostoru k tomu, aby si na chvíli sedli a najedli se. Abyste však po ránu doplnili energii, měli byste se naučit snídat buď doma nebo poté v práci. Uvidíte, že časem si na tuto rutinu zvyknete a nebudete si dávat velké porce k obědu, protože jste od rána nejedli. Nemusíte ani trávit hodiny u plotny, jelikož zdravá snídaně lze připravit i rychle.

Čemu se vyhnout

Až si příště budete chystat snídani, pokuste se vyhnout několika surovinám, které by na snídaňovém talíři neměly vůbec být. Pokuste se proto vynechávat cukry, palačinky z mouky, toasty namazané máslem, sladké pečivo z pekárny, kupované ovocné šťávy, slazené jogurty, jenž mají nízký obsah tuku, sušenky, smoothie z obchodu, rychlé občerstvení, slazené kávy nebo předpřipravené snídaně. Místo toho se raději zaměřte na několik jiných surovin, které jsou mnohem zdravější.

Vajíčka si našla oblibu u mnoha lidí

Vajíčka by měla patřit do jídelníčku každého člověka, jelikož jsou zdravá a dokáží zasytit na delší dobu. Dobrou zprávou je to, že vajíčka obsahují vitamíny A, D, E a K a také vám do těla doplní hodně bílkovin a zdravých tuků. Nemusíte si nutně po ránu dělat míchaná vajíčka nebo jít vařit, protože v dnešní době existují i formy na vaření vajec.

Tyto formy lze sehnat v mnoha obchodech, které mají v nabídce také domácí doplňky. Do této plastové formy pouze vajíčko vyklepnete a dáte na pár sekund do mikrovlnky. Snídani už pak stačí doplnit zeleninou nebo celozrnným pečivem. Toto jídlo budete mít hotové i do 2 minut, takže se po ránu příliš nezdržíte.

Sladká snídaně s banánem

Pokud zrovna pospícháte, můžete si vzít banán a sníst si jej po cestě do práce. V případě, že máte trochu více času, udělejte si banánové placičky, které budete mít rychle hotové. Do mixéru si dejte 1 celý banán a 1 vejce. Vše důkladně promíchejte a následně tuto směs vylijte na pánev. Usmažte si banánové placičky a ochutit si je můžete javorovým sirupem, medem, sypanou stévií nebo skořicí. Je pouze na vás, jak si banánové placičky dochutíte.

Ovesné vločky jsou plné vlákniny

V současnosti jí hodně lidí velice málo vlákniny. Kvůli tomu poté vzniká řada onemocnění, která souvisí se střevy a lidé mají velké zdravotní problémy. Abyste se jim vyhnuly, zařaďte do svého jídelníčku více vlákniny. Hodně vlákniny obsahují například ovesné vločky, které se skvěle hodí i na snídani. Večer před spaním si dejte do misky ovesné vločky a k nim přidejte lžičku chia semínek. Dále přilijte 1 / 2 sklenice mléka, promíchejte a nechte směs přes noc v lednici. Ráno lze vločky rovnou jíst a dochutit si je dalšími ingrediencemi nebo můžete samotné vločky (předtím nepřidávejte chia semínka) ještě povařit s dalším hrnkem mléka.

ovesné vločky na snídani

Avokádová pomazánka s vajíčkem

Tato snídaně je vhodná i pro ty, kteří mají bezlepkovou dietu a mají omezenější výběr potravin na snídani. Připravte si:

Vajíčka si uvařte a poté je nakrájejte na malé kousky. Avokádo vydlabejte polévkovou lžící a ihned smíchejte s citronovou šťávou. Všechny suroviny smíchejte nakonec v jedné misce a ochuťte podle vlastní potřeby solí a pepřem.

Jogurt s oříšky, sušeným ovocem a ovesnými vločkami

Některým lidem vadí bílý jogurt ke snídani, protože se po něm cítí nafoukle nebo je bolí břicho. Jestliže toto není váš případ, můžete si namíchat jogurt s vlastními surovinami podle toho, jaké máte rádi. Až budete vybírat bílý jogurt, dívejte se vždy na jeho složení. Správný bílý jogurt by měl obsahovat 2,5 až 3,5 % tuku. Do něj si pak můžete přisypat ovesné vločky, sušené ovoce, které máte rádi, semínka, kukuřičné lupínky nebo cokoliv, co vám chutná.

« Pokojové rostliny, které jsou zdraví prospěšné Posilněte tělo vitamínem C i na podzim »